wtorek, 31 lipca 2012

Klopsiki w sosie pomidorowym ze szpinakiem i makaronem

Jak zrobić lekki i pożywny obiad w ciepły dzień?

Zainspirować się kuchnią włoską :)

Dziś u nas na obiad były klopsiki z mięsa mielonego wieprzowo-wołowego, odpowiednio doprawione, w sosie ze świeżych pomidorów, z dodatkiem szpinaku i podane na razowym spaghetti.




Poniżej po kolei składniki

Na klopsiki:
- 500g mięsa mielonego (dowolnego, ja wybrałam wieprzowo-wołowe)
- 2 jajka
- około pół szklanki bułki tartej
- sól, przyprawy, zioła (użyłam suszonego lubczyku oraz świeżych, posiekanych: natki kolendry, natki pietruszki, liści bazylii i rozmarynu)
- czosnek (im więcej tym lepiej, ale oczywiście można go pominąć, jeśli ktoś NAPRAWDĘ nie lubi)
- odrobina oliwy do smażenia

 Wszystkie składniki (oprócz oliwy) zagniotłam na jednolitą masę, po czym formowałam niewielkie klopsiki, zwilżając dłonie, aby było łatwiej. Następnie do dużego rondla/garnka wlałam odrobinę oliwy, wrzuciłam kotleciki, przykryłam pokrywką. W tym czasie zaczęłam przygotowywać składniki na sos, a kiedy klopsiki były podsmażone z jednej strony, przewróciłam je i włączyłam wodę na makaron.

Na sos:

- czosnek (jak wyżej, wedle upodobań)
- czerwona cebula (zużyłam pół dużej, gdyż tyle mi zostało - można oczywiście użyć też białą, ilość dowolna)
- 4-5 pomidorów
- pieprz
- sól
- świeża bazylia
- odrobina oliwy
- szpinak

Czosnek i cebulę posiekać, dodać do klopsików, po ich przewróceniu na drugą stronę. Sparzyć i obrać ze skórki i szypułek pomidory, pokroić na małe kawałki, dodać do reszty. Ziarenka kolorowego pieprzu, szczyptę soli, oliwę i listki bazylii utłuc w moździerzu (lub zmiksować blenderem, można też drobno przesiekać), doprawić tym klopsy z pomidorami.



Świeże liście szpinaku pokroić w paski. Można użyć rukoli, mieszanki sałat, jakichkolwiek innych dużych liści albo w ogóle to pominąć - zależnie od upodobań smakowych.

Kiedy pomidory się rozpadną, dodać szpinak, przemieszać.

W tym czasie makaron powinien się ugotować.






Gotowe klopsiki z sosem podawać na ugotowanym makaronie razowym spaghetti (lub dowolnym innym ulubionym).

Można posypać serem/parmezanem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz